Vi samarbetar med framtidens producenter

Sales Company arbetar med producenter av hållbara produkter och som använder innovativa och miljövänliga metoder. Vi har också gemensamt att vi delar vår passion för att skapa positiva resultat.

Abdon Food

Uppdrag att kraftigt höja lönsamheten genom att säkra effektivare processer, öka marginalerna och vända verksamheten med en slimmad organisation. Fokus även på att öka butiks-bearbetning och synlighet i butik, och samtidigt bygga starka relationer med både kunder och återförsäljare för att stärka företagets position och förbättra affärsresultaten.

Kategori: Kolonial, Mjöl, Glutenfritt, Frukost

Varumärke: Finax

Kale Foods

Uppdrag att skapa starkt säljtryck i butik genom ökad synlighet, förbättrad rotation och effektiv bearbetning via fysiska besök, telefon bearbetning och demonstrationer. Samtidigt lansera ett helt nya koncept för att stärka företagets position inom den vegetariska kategorin. Mål att etablera Kale Foods som en betydande och pålitlig partner för återförsäljare, samt att driva långsiktig kategori tillväxt och försäljning.

Kategori: Kylt, Fryst

Varumärke: Juicy Marbel, Astrid och Aporna, Lily och Hanna

Protos

Protos med varumärket Smak av Gotland, är det största regionala varumärket inom protein. Uppdrag att kraftigt öka lönsamheten för befintliga produkter och lansera ett nytt vegetariskt protein med fokus på Foodservice. Ansvara för att stärka och utveckla säljkåren samt implementera ett hållbarhetskoncept inom klimatsmartare kött. Vidare driva kategorutveckling och strategiska samarbeten med både producenter och handeln för att främja tillväxt och ytterligare stärka Smak av Gotlands position inom hållbarhet och innovation.

Kategori: Kylt, Protein, Kött, Vegetariskt

Varumärke: Smak av Gotland 

Svegro

Uppdrag att lansera och utveckla ett helt nytt sås- och färdigmatskoncept, vilket introducerade ett nytt segment för företaget. Med starkt fokus på butiken är målet att säkra och öka försäljningen genom både centrala och lokala flöden. Detta inkluderade att optimera butiksexponering och effektiva samarbeten med både centrala inköpare och lokala butiker för att driva försäljningstillväxt och stärka Svegros närvaro i det nya segmentet.

Kategori: Kylt

Varumärke: Svegro

Orkla Foods

Uppdrag att stärka projektledarorganisationen för att effektivisera lanseringar och driva innovation. Fokus låg på att skapa strukturer och processer för att säkerställa smidigare produktutveckling, snabbare time-to-market och ökad samordning mellan avdelningar för att bättre möta marknadens krav och främja tillväxt genom innovativa lösningar.

Kategori: Kylt, Fryst, Kolonial 

Varumärke: Frankful, Frödinge, Grandiosa

Svegro

Uppdrag att ansvara för att säkra marknadskommunikation, driva produktlanseringar och förbättra lönsamheten. Höll även utbildningar och samreste med säljkåren för att höja effektiviteten, stärka argumentationen och öka lönsamheten i butik. Samtidigt utveckla och implementera en långsiktig konceptlanseringsplan för hållbar tillväxt och stärka marknadsposition.

Kategori: Färska kryddor

Varumärke: Svegro

Hylbo gård

Uppdrag som rådgivare för att hjälpa till att analysera marknaden och identifiera rätt kundsegment för Guano, både på privatmarknaden och inom industrin. Utveckla strategier för att förbättra försäljningen, samt säkra namn, kommunikationsplattform, förpackning och konceptutveckling för att effektivt positionera produkten som ett hållbart och näringsrikt gödselalternativ.

Kategori: Gödsel

Varumärke: GoGuano

Daniel Mendoza - författare

Som investerare i Daniel Mendozas resa bidrog vi till finansiering av hans första bok, *Den Enda*, som banade väg för flera efterföljande böcker och föreläsningar kring temat kärlek. Investeringen hjälpte till att skapa en plattform för hans framgång, där böckerna och föreläsningarna inspirerat och engagerat många människor.

Kategori: Kärlek

Varumärke: Den Enda

Depp & pepp

Som investerare i Depp & Pepp är vi med och utvecklar konceptet för att hjälpa barn att på ett lekfullt sätt stärka sin självmedkänsla och tillit till sin egen förmåga. Genom böcker, e-böcker, ljudböcker, teater och spel-appar får barn verktyg att prata om känslor. Också stödja skapandet av aktiviteter och event under H22 i Helsingborg, med fokus på att engagera och inspirera barn att utveckla sin emotionella intelligens och självförtroende.

Kategori: Barn

Varumärke: Depp&Pepp

The Whole Company

Uppdrag som delägare och VD för The Whole Company innebär att bygga organisationen, driva försäljning och lansera produkter för varumärkena Castus och Fredstedt inom mellanmål för barn och te. Ansvara för att stärka försäljning och lönsamhet i helt nya segment genom strategiska lanseringar och effektiv marknadsföring. Målet är att etablera en stark marknadsposition och öka långsiktig tillväxt.

Kategori: Kolonialt, Snacks

Varumärke: Castus, Fredstedt

Lantmännen

Uppdrag att öka utvecklingen för Lantmännens varumärken AXA, GoGreen, Frödinge och Kungsörnen med fokus på butik. Ansvara för att lansera och säkra nya produkter på kategori-, kund- och butiksnivå, samt stärka varumärkenas synlighet och försäljning genom strategiska insatser och kampanjer. Målet är att öka varumärkeskännedom och driva tillväxt i butiksmiljöer.

Kategori: Kylt, Fryst, Kolonial 

Varumärke: Axa, Kungsörnen, GoGreen, Frödinge

Cape North

Uppdrag att under varumärket Per Morberg öka försäljningen av vin och glögg genom att bygga samarbeten med vinimportörer, bloggare och kända krögare samt utveckla nya koncept. Fokus  även på att öka butikssynlighet och stärka varumärkets position. Även en ny onlineplattform för Vin&Matguiden utvecklas för att driva engagemang och tillväxt.

Kategori: Systembolaget, Kolonial Dryck

Varumärke:Per Morberg, Vin&Matguiden

Lokala smaker

Uppdrag att skapa affärsunderlag för att öka tillgänglighet och synlighet för lokala producenter genom hemleverans, digitala plattformar, säljkanaler och butiker. Ansvara för att utveckla samarbeten, affärsmodeller och tydliga kriterier för att välja ut produkter och producenter. Målet är att bygga en stark affärsmodell som lyfter lokala produkter och skapa event under "Goda Smaker" för att stärka försäljning och varumärkesnärvaro för lokala aktörer.

Kategori: Kylt, Kolonialt, Färskt, Fisk, Kött, Pålägg, Chark, Mejeri

Varumärke: Lokala smaker

Orkla foods

Uppdrag att relansera och driva innovation för Orkla Foods varumärke Frödinge Ostkaka, med fokus på färdiga mellanmål och tillväxt genom nya förädlade produkter. Arbete tätt med fabriken för att utveckla nya produktionslinjer. För Mrs Cheng ansvara för kategoriarbete och produktlanseringar, samt utveckling av nya koncept för att stärka marknadspositionen.

Kategori: Kylt, Fryst, Kolonial, All världens mat

Varumärke: Frödinge, Mrs Cheng

Lotus bakeries

Uppdrag att relansera och uppdatera varumärket Annas Pepparkakor för Lotus Bakeries, med fokus på att kraftigt öka försäljning under säsong och expandera försäljningen i Norden. Ansvara för att driva kategoriutveckling inom kakor och lansera nya produkter. Målet är att stärka varumärkets position, bredda produktutbudet och skapa tillväxt i nya och befintliga marknader.

Kategori: Kakor

Varumärke: Annas pepparkakor

Ancrona

Uppdrag att driva och säkra nya säljuppdrag för Ancrona Säljbolag, med ansvar för personal, marknad och säljorganisation. Fokus ligger på att stärka varumärken i butik och kundnivå, samt maximera försäljning och tillväxt.

Kategori: Hygien, Barn, Kylt, Kolonialt.

Varumärke: Ellas, Bic, Fontana, Pommac, Staropramen

Tine Mejeri

Uppdrag som VD att bygga upp organisationen och leda lansering av ny premiumprodukt under varumärket Salma Lax. Ansvara för att utveckla strategi, etablera en effektiv organisation och driva marknadsintroduktion. Målet är att positionera produkten som ledande inom premiumsegmentet och driva tillväxt.

Kategori: Kylt, Fisk

Varumärke: Salma

Lantmännen

Uppdrag att leda lansering av ny kategori för GoGreen med fokus på hälsa och produkter baserade på bönor, ärtor och linser. Ansvara för att utveckla en ny produktrange och stärka GoGreens marknadsposition. Målet är att etablera kategorin och öka försäljningen.

Kategori: Kolonial

Varumärke: GoGreen

Milko Mejeri 

Uppdrag att leda och driva kategoriutveckling för Milko Mejeri genom lansering av hållbara och innovativa produkter. Ansvara för att identifiera affärsmöjligheter, stärka varumärket och öka marknadsandelarna.

Kategori: Mejeri, Ost, Pålägg

Varumärke: Milko, Jarlsberg, Fjällbrynt, Västerbotten